členové vlády, vedoucí ústředních orgánů státní správy, ředitel Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, předsedkyně Vládní dislokační komise
2. závazek nabývající obce učinit nabídku bezúplatného převodu nemovitostí vymezených v bodu 1 do vlastnictví státu, stanou-li se tyto před uplynutím doby uvedené v bodu 1 pro dotčenou obec nepotřebnými k výkonu veřejné správy. Organizační složkou státu příslušnou k přijetí písemné nabídky za stát je Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. Neakceptuje-li stát nabídku příslušné obce s rozšířenou působností ve lhůtě 6 měsíců ode dne jejího doručení Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, je obec s rozšířenou působností oprávněna naložit s dotčenými nemovitostmi podle vlastního uvážení,
3. závazek nabývající obce při nedodržení postupu uvedeného v bodu 1 a 2 odvést prostřednictvím Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových do státního rozpočtu částku rovnající se hodnotě majetku ke dni bezúplatného převodu,
4. závazek nabývající obce vrátit finanční příspěvek (případně jeho alikvotní část) poskytnutý příslušné obci na úhradu nákladů spojených se zabezpečením přípravy pro výkon státní správy podle zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností, a to na zvláštní účet Ministerstva financí,
5. závazek nabývající obce splnit specifické závazky, k nimž se dotčená obec při přípravě bezúplatného převodu vybraných nemovitostí po bývalých okresních úřadech z vlastnictví České republiky do vlastnictví obcí s rozšířenou působností zavázala (například: uhradit náklady spojené s technickým oddělením budovy) a závazek nabývající obce přijmout specifické podmínky vyplývající z konkrétního majetkoprávního stavu převáděných nemovitostí (například: věcné břemeno, potřeba přerozdělení parcel),
6. závazek nabývající obce, že po dobu uvedenou v bodu 1 k příslušné nemovitosti nezřídí smlouvou zástavní právo.
o obsazenost dotčené nemovitosti zcela nebo z převážné části (tj. nad 50 % kapacity objektu stanovené usnesením vlády ze dne 19. června 2002 č. 663) obcí s rozšířenou působností (mající zájem o převod) pro výkon veřejné správy. Současně s tím nesmí být předmětná budova obsazena jinou státní institucí, případně územním samosprávným celkem (obcí či krajem); soukromá osoba není překážkou převodu, o nemovitost musí být umístěna ve správním obvodu obce s rozšířenou působností, která má zájem o bezúplatný převod; výjimku dle § 2 zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností, tvoří: Šlapanice, Nýřany, Černošice a Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, o obec mající zájem o převod předmětnou budovu nevyužívá pro výkon agendy státní sociální podpory, o nemovitost je samostatnou stavbou zapsanou na listu vlastnictví pod č.p./č.e. v katastru nemovitostí tak, že je možno převést vlastnické právo k předmětné nemovitosti, o nemovitost musí být ve stoprocentním vlastnictví státu a Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (dále jen “Úřad”) musí být oprávněn s ní nakládat, o na nemovitosti neváznou žádná jiná práva a omezení vlastnického práva bránící převodu, o nemovitost má samostatné měření datových sítí, telefonních sítí, jakož i provozních sítí médií nebo tomu tak bude ke dni převodu (případné náklady související s oddělením se zaváže uhradit nabývající obec), o nemovitost nebyla vybrána jako vhodný objekt k privatizaci podle zákona č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby, o nemovitost není předmětem restitučních nároků, o Úřad obdržel písemnou žádost obce s rozšířenou působností o bezúplatný převod předmětné nemovitosti včetně usnesení zastupitelstva obce obsahující souhlas s bezúplatným převodem nemovitosti, o trvalá nepotřebnost dotčené nemovitosti pro Úřad, o trvalá nepotřebnost dotčené nemovitosti pro stát zajištěná postupem dle usnesení vlády ze dne 10. prosince 2001 č. 1324, tzn. dislokační rozhodnutí vlády vyjadřující souhlas s převodem vlastnictví.